Close
Bucuresti, sector 3 Bd. Theodor Pallady, Nr. 51, Parter, cod postal 032266
Telefon:
031 425 17 75
0747 49 79 71
0723 90 01 61
office@econatura.ro
In cautarea motivatiei pierdute… [partea III]

Platoul. Adevaratul Everest al slabitului

Respirati adanc. Stiati ca va veni si acest moment. V-ati gasit puterea de a incepe antrenamentul, ati renuntat la mancarurile care va ingrasa. Ati pastrat cu rigoare programul impus si ati inceput sa vedeti rezultate. Apoi acestea s-au imbunatatit. Apoi lucrurile au ramas la fel. O saptamana, doua saptamani, trei saptamani. Daca vi se pare ca pana si corpul incearca sa va spuna ca nu mai merita efortul, sa stiti ca vi se pare.

Afectat in aceasta situatie este doar moralul. Tot ceea ce ati facut pana acum pentru a slabi, a dat roade. V-ati dus corpul de la o greutate la una mai mica, si v-ati mentinut acolo. Sa nu credeti ca este lucru putin, in contextul in care cele mai multe persoane au probleme mai mari in pastrarea greutatii atinse decat in a atinge acel tel.

Iata cateva lucruri care va vor ajuta sa intelegeti ce se intampla:

  • Nu ati ajuns in faza de platou decat atunci cand ati stagnat pentru cel putin doua sau trei saptamani consecutive.
  • In acest moment, corpul s-a obisnuit cu numarul de calorii si cu tipul de miscare. Sansele sa mai slabiti de la sine pur si simplu continuand acest program sunt destul de mici.
  • Acomodandu-se la un numar mai mic de calorii, organismul isi incetineste functiile pentru a lucra cu mai multa eficienta.
  • Veti fi tentati sa scadeti si mai mult numarul de calorii, ceea ce nu este deloc recomandat.
  • Veti fi tentati sa mariti intensitatea antrenamentelor, ceea ce, cuplat cu ideea de mai sus ar putea fi dezastruos pentru organism.

Ce trebuie sa faceti pentru a trece de faza de platou:

  • Sa acceptati faptul ca este ceva ce se intampla in 90% din cazuri.
  • Sa imbunatatiti programul, nu sa mariti efortul.
  • Sa aveti rabdare. Asa cum ati ajuns pana aici, veti trece si dincolo de acest punct.

Concret.

  1. Pentru moral: Daca vreti sa depasiti platoul doar pentru a ajunge la greutatea dorita si pentru a va intoarce la cine cu cartofi prajiti si weekenduri pe canapea, atunci veti ajunge din nou in punctul acesta. Intelegeti si acceptati ca aceste lucruri le veti face de acum incolo pentru o perioada lunga de timp, chiar pentru totdeauna.
  2. Pentru calorii: Nu trebuie sa mancati mai putine, trebuie sa mancati mai inteligent. Folositi o aplicatie de numarat calorii pentru a afla unde puteti imbunatati. De exemplu, un ecler are in jur de 300 de calorii. Il puteti inlocui cu o budinca de soia de doar 125 de calorii, de exemplu.
  3. Pentru antrenament: Schimbati tipul de miscare pe care il faceti. Cel mai indicat este sa faceti ceva diferit in fiecare sezon, pentru a va tine corpul „in priza”.
  4. Pentru metabolism: Dati-i un boost. Aveti la indemana suplimente speciale pentru astfel de momente. Un mix special creat pentru metabolism poate contine pudra proteica de lucerna, pudra proteica de canepa, pudra de scortisoara, pudra de ceai verde, pudra de ghimbir si pudra de guarana.
Phone: Telefon: <br> 031 425 17 75 <br> 0747 49 79 71 <br> 0723 90 01 61
Fax: Fax: 021 324 40 11
Bd. Theodor Pallady, Nr. 51, Parter, cod postal 032266
Bucuresti, sector 3
X
preloader